Οι Κινέζοι «ρίχνουν» επιπλέον 230 εκατ. ευρώ στο λιμάνι του Πειραιά

Flexslider

Mualaf

" });

Motion

» » Οι Κινέζοι «ρίχνουν» επιπλέον 230 εκατ. ευρώ στο λιμάνι του Πειραιά


Το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου ανακοίνωσε σήμερα την οριστικοποίηση της συμφωνίας μεταξύΟΛΠ και ΣΕΠ – Cosco για νέες επενδύσεις ύψους 230 εκατ. ευρώ στο λιμάνι του Πειραιά. «Η επένδυση της COSCO που πολεμήθηκε όσο καμία άλλη στο παρελθόν, θα αποδώσει τεράστια οφέλη για τη χώρα μας, καθώς σήμερα διπλασιάζουμε το ύψος της επένδυσής με ακόμη 230 εκατομμύρια», τόνισε σχετικά ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης.
  
Η συμφωνία, περιλαμβάνει επενδύσεις ύψους 230 εκατ. ευρώ για την κατασκευή και εκμετάλλευση του Δυτικού Προβλήτα III του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ ΑΕ από τη ΣΕΠ ΑΕ, την κατασκευή για λογαριασμό του ΟΛΠ ΑΕ του Προβλήτα Πετρελαιοειδών και την αναβάθμιση με νέο μηχανολογικό εξοπλισμό των Προβλητών II και Ανατολικού Προβλήτα ΙΙΙ ΣΕΜΠΟ.
Tα ανταλλάγματα στον ΟΛΠ ΑΕ (ενοίκιο) επί του τζίρου της ΣΕΠ παραμένουν αμετάβλητα (21% μέχρι το 2016 και 24,5% από το 2017), ενώ την αναστολή υπό όρους του ελάχιστου εγγυημένου τιμήματος, αντισταθμίζει η αυξημένη, ετήσια, εγγυημένη δυναμικότητα (4.750.000 TEU) των υπό διαχείριση Προβλητών από τη ΣΕΠ ΑΕ.

Το Σχέδιο Συμφωνητικού που είχαν προσυπογράψει, με πρακτικό, οι δύο πλευρές τον Ιούνιο και τον Αύγουστο του 2013, για την τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης, που ανοίγει τον δρόμο για τη νέα επένδυση της κινεζικής εταιρείας στον Δυτικό Προβλήτα ΙΙΙ, εγκρίθηκε ήδη από τα διοικητικά συμβούλια των δύο εταιρειών (ΟΛΠ-ΣΕΠ) και θα αποσταλεί προς στο Ελεγκτικό Συνέδριο για προσυμβατικό έλεγχο, ενώ θα γνωστοποιηθεί στην DG Comp (επιτροπή ανταγωνισμού) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Στη συνέχεια, αφού εγκριθεί από τις γενικές συνελεύσεις των δύο εταιριών, θα αποσταλεί στη Βουλή των Ελλήνων για ψήφιση. Σύμφωνα με το υπουργείο Ναυτιλίας με τη νέα επένδυση αναμένεται να δημιουργηθούν άμεσα 700 νέες θέσεις εργασίας στον Πειραιά και 1.500 έμμεσα, ενώ θα διασφαλιστεί η αναπτυξιακή προοπτική του λιμανιού του Πειραιά.
Ο υπουργός τόνισε επίσης ότι «με τη συμφωνία αυτήν, επισφραγίζεται η μετάβαση του λιμανιού του Πειραιά σε μία νέα εποχή καθώς πρόκειται για τη μεγαλύτερη επένδυση στην Ελλάδα της κρίσης».

Σημειώνεται ότι η COSCO είχε δεσμευθεί μέσω του τέως επικεφαλής της, Γουέι Τζιαφού, κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του τον Ιούλιο στην Ελλάδα, ότι ο κινεζικός κολοσσός ενδιαφέρεται να πάρει μέρος σε διαγωνισμό για το λιμάνι του Πειραιά. Πληροφορίες αναφέρουν ωστόσο ότι στη διαδικασία για εξαγορά του ΟΛΠ έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον και ο επενδυτικός όμιλος της Νέας Ζηλανδίας Morrison & Co και ICM Limited.
Αν και επισήμως δεν έχει γίνει ακόμα γνωστό κατά πόσον η στρατηγική αξιοποίησης του ΟΛΠ θα γίνει με πώληση μετοχών ή με παραχώρηση επιμέρους δραστηριοτήτων, πληροφορίες κάνουν λόγο ότι ο «κύβος ερρίφθη» για πλήρη πώληση μετοχών, εντός του συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος, κάτι που επιθυμούν και οι υποψήφιοι επενδυτές.

Share

You may also like

Δεν υπάρχουν σχόλια

Leave a Reply

Feature