3 μίνι μοντέλα χωρίς τέλη κυκλοφορίας

Flexslider

Mualaf

" });

Motion

» » » 3 μίνι μοντέλα χωρίς τέλη κυκλοφορίας

Οι συγκεκριμένες εκδόσεις των μίνι Fiat Panda, SEAT Mii και Toyota Aygo, εκτός των γνωστών πλεονεκτημάτων, έχουν και αυτό της απαλλαγής από τα τέλη για μάξι οικονομία και όφελος του αγοραστή.

Τα μίνι αυτοκίνητα πλέον είναι αρκετά δημοφιλή και αυτό είναι λογικό. Έχοντας πάψει να αποτελούν επιλογές ανάγκης, ο κόσμος τα λατρεύει για την ευελιξία τους μέσα στην πόλη, τη φρέσκια σχεδίαση, την οικονομία που προσφέρουν και το έξυπνο «πακετάρισμα» που επιτρέπει μεγάλες ανέσεις στο εσωτερικό τους, αναλογικά με τις σουλουπωμένες εξωτερικές τους διαστάσεις. Επίσης η μοντέρνα τεχνολογία, που σε αρκετές περιπτώσεις υιοθετούν, έχει βοηθήσει και στις χαμηλές εκπομπές CO2, που ενίοτε είναι και κάτω από 100 γρ./χλμ. άρα προσφέρουν και ατέλεια.


Στην προκειμένη περίπτωση παρουσιάζουμε τα Fiat Panda 0,9 TwinAir, SEAT Mii 1,0 75 PS με σύστημα  Start&Stop και Toyota Aygo. 

Εμφάνιση: Eίναι trendy 
Panda, Mii και Aygo σε κερδίζουν αρχικά με την ελκυστική και μοντέρνα εμφάνισή τους. Το μίνι της Fiat ξεχωρίζει με τη χαρακτηριστική ψηλόλιγνη φιγούρα του, οι γραμμές της οποίας διαθέτουν ένα τετραγωνισμένο μοτίβο, που είναι εμφανές παντού, από τα φώτα και τις ζάντες, μέχρι τα φινιστρίνια στα πίσω παράθυρα και τους θόλους των τροχών.  Είναι διαθέσιμο μόνο με 5θυρο αμάξωμα σε αντίθεση με τα άλλα δύο τα οποία προσφέρονται και με τρίθυρα αμαξώματα.

Το Μii από την άλλη ξεχωρίζει με την «αιχμηρή» σχεδίαση του με κύρια χαρακτηριστικά τα εμπρός φώτα, τα οποία έχουν επιθετική σχεδίαση και πλαισιώνονται από έναν ευμεγέθη προφυλακτήρα, που καταλήγει στη σύγχρονη μάσκας της SEAT.

Μετά το facelift, με χαρακτηριστικό το εμπρός μέρος με το μεγάλο τραπεζοειδή αεραγωγό, το Aygo κατάφερε να γίνει ακόμα πιο χαριτωμένο, αλλά και… δυναμικό.


Κινητήρες-επιδόσεις: Λίγοι κύλινδροι, πολύ τεχνολογία
Xαρακτηριστικό των κινητήριων συνόλων των τριών μοντέλων της παρουσίασης είναι ο μικρός κυβισμός και οι λίγοι κύλινδροι. Πιο συγκεκριμένα, το Panda χρησιμοποιεί ένα 2κύλινδρο σύνολο με τούρμπο και τεχνολογία ΤwinAir αποδίδοντας 85 ίππους. Αν και χαμηλά δείχνει κάπως ράθυμο, έχει τονισμένη ροπή στις μεσαίες στροφές και σε συνδυασμό με το σωστά κλιμακωμένο 5τάχυτο κιβώτιο κινεί απόλυτα ικανοποιητικά το ελαφρύ αμάξωμα. 

Το Panda είναι με διαφορά το πιο σβέλτο από τα τρία, τόσο σε επιταχύνσεις από στάση, όσο και σε ρεπρίζ. Από την άλλη ο 1.000άρης 3κύλινδρος και με μεταβλητό χρονισμό κινητήρας του Τοyota Aygo αποδίδει 68 ίππους. Στην πράξη είναι εύστροφος, κινεί ικανοποιητικά το ελαφρύ αμάξωμα και δεν σε αναγκάζει σε συχνές αλλαγές ταχυτήτων, ενώ στην εθνική κινείσαι άνετα μέσα στα νόμιμα όρια ταχύτητας.

Το SΕΑΤ Mii, τέλος, εξοπλίζεται με έναν 3κύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1,0 λίτρου, 75 ίππων με καταγωγή από το Group της VW. Είναι εύστροφος, σχετικά πολιτισμένος στη λειτουργία και εμφανίζει χαρακτηριστικό ήχο, όπως και το Aygo άλλωστε. Οι επιδόσεις που εξασφαλίζει είναι ικανοποιητικές με αρωγό του σε αυτό και τη σχετικά σφιχτή κλιμάκωση του κιβωτίου.


Κατανάλωση: Χωρίς τέλη και με μέχρι 880 χλμ. αυτονομία
Η κατανάλωση των 3 μίνι της παρουσίασης μπορεί να παρομοιαστεί ακόμη και με εκείνη ενός scooter! Το Fiat Panda π.χ εμφανίζει μέση κατανάλωση 4,2 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 μόλις 99 γρ./χλμ. και διαθέτει σύστημα Start&Stop. 

Aνάλογο σύστημα χρησιμοποιεί και το SEAT Mii για να επιτύχει κατανάλωση 4,2 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 98 γρ./χλμ. (χωρίς Start&Stop έχει 4,7 λτ./100 χλμ. κατανάλωση και 108 γρ. CO2/χλμ.). 

Μόλις 99 γρ./χλμ. είναι οι εκπομπές CO2 και στο Τoyota Aygo, η κατανάλωση του οποίου είναι 4,3 λτ./100 χλμ. Χάρη στο ρεζερβουάρ των 37 λτ. το Panda έχει θεωρητική αυτονομία 880 χλμ., τη στιγμή που στο Mii είναι 833 χλμ. και στο Αygo 815 χλμ.


Value For Money: Οικονομικό και με 6 χρόνια εγγύηση το Aygo
Το Toyota Aygo είναι το πιο οικονομικό από τα τρία να αποκτήσεις (από 7.950 ευρώ το 3θυρο με προσφορά και απόσυρση) και το μόνο που προσφέρεται με 6 χρόνια εγγύηση! Σίγουρα είναι το μίνι της παρέας με κορυφαίο value for money, καλό επίπεδο εξοπλισμού άνεσης, 6 αερόσακους και ESP.

Από 9.055 ευρώ ξεκινούν οι τιμές για το SEAT Mii 1,0 75 PS με Start & Stop (3d). Διαθέτει 4 αερόσακους και ηχοσύστημα, αλλά και στάνταρ το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας (ESP). 

Το Fiat Panda 0,9 ΤwinAir με προσφορά και απόσυρση ξεκινάει από 10.440 ευρώ με 4 αερόσακους, A/C, 2 ηλεκτρικά παράθυρα, όχι όμως ηχοσύστημα και ΕSP.


Χώροι: Χωρούν τα απαραίτητα, περισσότερα όμως το Mii
Τα τρία μίνι της παρουσίασης χωρούν 4 ενήλικες και τα απαραίτητα, όπως τα ψώνια του σαββατοκύριακου. Το SEAT Mii όμως κάνει τη διαφορά με αρκετό χώρο για τα γόνατα των πίσω και το μεγαλύτερο χώρο αποσκευών (251 λτ.). Στα 225 λτ. είναι ο χώρος αποσκευών του Panda, που ξεχωρίζει για τον «αέρα» στα κεφάλια των επιβατών. 


Εσωτερικό- Χώροι: Προσεγμένα σε ποιότητα και χωρούν όλα τα απαραίτητα
Στο εσωτερικό τους, τα αυτοκίνητα της παρουσίασης ακολουθούν την έξυπνη λογική που διέπει την εξωτερική σχεδίασή τους. Το Panda έχει κι εδώ μια εμμονή με τα τετράγωνα μοτίβα. Τετράγωνα βλέπεις στα χειριστήρια του κλιματισμού, τα όργανα του πίνακα, τα ηχεία, το λεβιέ το χειρόφρενο, τα χειριστήρια στο τιμόνι, τα κουμπιά του ηχοσυστήματος. Κατά τα λοιπά, τα σκληρά πλαστικά του ταμπλό έχουν καλή συναρμογή και σωστό φινίρισμα, ενώ τις εντυπώσεις κλέβει η διχρωμία στο ταμπλό. 

Το εσωτερικό του SEAT Mii από την άλλη είναι πιο λιτό σε σχεδίαση, αλλά αρκετά ποιοτικό, χωρίς κάποιο μεγάλο εργονομικό σφάλμα παρά του ότι ο διακόπτης για το ηλεκτρικό παράθυρο του συνοδηγού βρίσκεται στην πόρτα (και άρα ο οδηγός πρέπει να τεντωθεί). Υπάρχουν δηλαδή κάμποσες θέσεις για να ακουμπήσεις τα καθημερινά πράγματα όπως π.χ. κινητό, κλειδιά, καφές κτλ., και η προσοχή σου δεν θα αποσπασθεί αν προσπαθήσεις να κάνεις κάτι παράλληλα.

Νεανικό σε σχεδίαση είναι και το εσωτερικό του Toyota Aygo. Το στροφόμετρο είναι τοποθετημένο ψηλά στο ταμπλό και δίνει μια παιχνιδιάρικη νότα, το ίδιο και τα χειριστήρια για το air condition δηλώνουν κάτι το διαφορετικό. Αναφορικά με την ποιότητα κατασκευής αυτή είναι καλή για τα δεδομένα της κατηγορίας και η συναρμογή δείχνει ικανοποιητική στο πέρασμα του χρόνου. 

Τέλος, αναφορικά με την εργονομία, μόνο το ηχοσύστημα έχει λίγο μικρά κουμπιά, ενώ και εδώ για να ανοίξει το παράθυρο του συνοδηγού, ο οδηγός πρέπει να τεντωθεί. Τέλος, υπάρχουν αρκετές θέσεις για να ακουμπήσεις πραγματάκια της καθημερινότητας.


Στο δρόμο: Ευέλικτα στην πόλη και δε λένε όχι στα ταξιδάκια
Τα μοντέλα της παρουσίασης έχουν μια ιδιαίτερη έφεση στην κίνηση της πόλης και ειδικά το Toyota Aygo, που ελίσσεται με ευκολία χάρη στη πολύ καλή περιφερειακή ορατότητα και τη μικρή ακτίνα στροφής 4,73 μ.  Το καλό είναι ότι το ιαπωνικό μίνι κινείται με ασφάλεια και στην εθνική εφόσον η ταχύτητα κυμαίνεται στα 110-130 χλμ./ώρα, ενώ όταν το πιέσεις η υποστροφή έρχεται προοδευτικά και ελέγχεται εύκολα.

 Τέλος, η ανάρτηση απορροφά καλά τις ανωμαλίες του δρόμου και μόνο σε στροφή με έντονες ανωμαλίες ο πίσω άξονας τείνει να αποσταθεροποιηθεί. 
Το Mii καταφέρνει και κρύβει το γεγονός ότι, πρόκειται για ένα μίνι αυτοκίνητο. Έχει εξαιρετική ποιότητα κύλισης, είναι αρκετά σφιχτό, χωρίς να γίνεται κουραστικό, ενώ πουθενά δε δείχνει άτσαλο ή απρόσεκτο όσον αφορά στη συνδεσμολογία ή στη στιβαρότητα του πλαισίου. Το τιμόνι έχει καλή αίσθηση, στις στροφές οι κλίσεις είναι ελεγχόμενες, στις ευθείες είναι σταθερό και δείχνει σίγουρο, ενώ δεν ενοχλείται από αεροδυναμικούς θορύβους.

Το Panda έχει καλή ποιότητα κύλισης, αλλά όταν τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν, ο πίσω άξονας δείχνει ελαφρώς νευρικός πάνω από τα εγκάρσια σαμαράκια. Από την άλλη, το τιμόνι έχει καλή αίσθηση, είναι το μόνο με έξτρα υποβοήθηση (επιλογή City), ενώ τα φρένα είναι και αυτά ικανά με καλή αίσθηση. 


Συμπέρασμα

Το ζητούμενο που είναι η οικονομία καυσίμου και η ατέλεια προσφέρεται και από τα τρία μοντέλα της παρουσίασης. Από εκεί και πέρα τώρα, το Aygo ξεχωρίζει για την ευελιξία, το κορυφαία value for money και φυσικά την 6ετή εγγύηση Toyota. Tο Μii είναι ένα ώριμο και ασφαλές μίνι με την ευρυχωρία να αποτελεί ένα ακόμη βασικό του ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Τέλος το Fiat Panda έχει το δικό του κοινό, που θα λατρέψει το ιταλικό του ταμπεραμέντο, την πρακτικότητα, την απλότητα, αλλά και τον hi-tech κινητήρα του.







Share

You may also like

Δεν υπάρχουν σχόλια

Leave a Reply

Feature